شکلات

۷ برند خارجی مطرح آدامس

خیلی از ما عادت به خوردن آدامس بعد از غذا به عنوان کمک به هضم آن یا برای خوشبو کردن دهان داریم. در بعضی مواقع هم برای برخی از افراد جویدن آدامس راهی برای دوری از استرس و تجربه کمی آرامش است. در هر حال این جویدنی خوش طعم و عطر، جایگاه خاصی در دل همه طرفداران خود دارد. اما این جایگاه برای بعضی، فقط و فقط مختص به برندهای خارجی است. در این مطلب، هفت برند مطرح آدامس خارجی و نحوه خرید آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن را به شما معرفی می‌کنیم.

تریدینت

این برند معروف آدامس برای اولین بار در انگلستان و سال ۱۹۶۰ به بازار عرضه شد. به عنوان یک جویدنی بدون قند در بسته بندی‌های خاص خود باعث کاهش جرم دندان و جلوگیری کننده از پوسیدکی آن است. این آدامس محبوب در سال ۱۹۸۰ توسط رییس جمهور امریکا به عنوان آدامس رسمی کاخ سفید معرفی شد.  آدامس تریدنت، ۱۲ طعم مختلف دارد و داخل پوسته نرم آن می‌توانید مایع ژله‌ای  با مزه خوش انواع میوه‌ها را تجربه کنید. طعم نعناعی تند، توت فرنگی لیمو، میوه‌های گرمسیری، دارچین، اوکالیپتوس، هندوانه، شاتوت، بلوبری، انبه آن هم بسیار معروف هستند.

آدامس تریدنت

اوربیت

این برند آمریکایی محصولی از شرکت Wrigley است که از سال ۱۸۹۹ به بازار عرضه شده است. به عنوان یک آدامس بدون قند، اوربیت شهرتی بین‌المللی در بیشتر کشورهای جهان دارد و به شکل خاص در انگلستان با نام «ریگلی اکسترا» معروف است. کمپین معروف تبلیغاتی این برند در سال ۲۰۱۴ با عنوان «بخورید، بنوشید، اوربیت بجوید» فایده استفاده از آن بعد از مصرف غذا را به عموم مردم معرفی کرد. آدامس اوربیت در حال حاضر با بسته‌بندی‌های ۱۴ عددی حدود ۳۰ طعم مختلف را به بازار عرضه کرده است. محبوب‌ترین آن‌ها انواع طعم‌های نعناع، توت فرنگی، دارچین، میوه‌های گرمسیری، سیب، تمشک، لیمو و اکالیپتوس هستند.

آدامس اوربیت

فایو

یکی دیگر از محصولات شرکت آمریکایی Wrigley، برند «فایو» است. اسم آن، از شعار اینکه آدامس فایو، پنج حس شما را بر می انگیزد، گرفته شده است. به همین دلیل بر روی بسته‌بندی‌های آن عدد پنج انگلیسی را می‌توان دید. اولین بار آدامس فایو در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد و بعد از آن در سطح جهان و کشورهایی مثل کانادا، روسیه،چین، هند، مالزی، استرالیا و قاره اروپا توزیع شد. این آدامس در بسته‌بندی‌های ۱۵ تایی و ۳۵ تایی کاملا نازک و قابل حمل در جیب طراحی شده است. طعم و عطر فوق‌العاده، بافت نرم، طبیعی بودن مواد مورد استفاده و همچنین بدون قند بودن، آدامس فایو را به یکی از محبوب‌ترین تنقلات بین همه سنین تبدیل کرده است. طعم‌‌های نعناعی، هلو و انبه، هندوانه، توت فرنگی و موز، رزبری و بلوبری و همچنین ترکیب طالبی، هندوانه و کیوی آن بسیار معروف هستند.

منتوس

منتوس، برندی هلندی و از دسته آدامس‌های بدون قند به حساب می‌آید. استفاده از «زایلیتول» در ترکیب این آدامس، باعث کاهش پلاک دندان و جلوگیری از پوسیدگی می‌شود. ضمن اینکه بیشترین معروفیت آن خوشبوکنندگی بالای دهان است.  هر چند برند منتوس برای اولین بار در سال ۱۹۰۰ و با تولید آب‌نبات‌های دارچینی فعالیت خود را آغاز کرد، اما در سال ۲۰۰۱ با پیوستن به شرکت ایتالیایی perfetti آدامس منتوس به بازار بین‌المللی معرفی شد. بافت و شکل خاص، طعم و عطر فوق‌العاده و بسته‌بندی زیبای آن، منتوس را به یکی از پر طرفدارترین تنقلات تبدیل کرده است. دنیای متنوع طعم آدامس منتوس، شامل توت فرنگی ترش، سیب ترش، نعنایی ساده و تند، مغزدار با طعم میوه‌های استوایی، توت فرنگی، فانتا، ترکیب انواع میوه‌ها، هلو و پرتقال، انگور، نعناع یخی و هندوانه است.

آدامس منتوس

اسپوت

برند اسپوت متغلق به شرکت کره‌ای Lotte Wellfood است که به عنوان تولید کننده بین‌المللی انواع محصولات غذایی شیرین محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است و در حال حاضر به عنوان سومین تولید کننده آدامس در جهان به حساب می‌آید. در حال حاضر نیز کارخانجات متعددی در کشورهای قزاقستان، پاکستان، هند، بلژیک، روسیه، چین و تایوان دارد. آدامس‌های اسپوت به مغزی عسلی خود مشهورند و در طعم‌های مختلف دارچین، نعنا یخی و اکالیپتوس تولید می‌شوند. در حال حاضر این برند با تولید کشور هند در بازار ایران عرضه می‌شود.

آدامس اسپوت

چوپاچوپس

این برند اسپانیایی، تولید کننده انواع آدامس، آبمیوه و آب‌نبات است. محصولات این شرکت بسیار با کیفیت و بدون هیچ طعم‌دهنده یا رنگ مصنوعی است و به همین دلیل با صادر شدن به بیش از ۱۵۰ کشور جهان، محبوبیتی خاص و بین المللی دارد. برخی انواع آدامس‌های چوپاچوپس، بسیار خاص هستند. آدامس بادکنکی با پوشش پشمکی و طعم هندوانه یا توت فرنگی و آدامس مکعبی بیگ بابل از محبوب‌ترین‌های این برند هستند. البته جویدن نوع بادکنکی ساده با طعم انگور و ترکیب میوه‌های مختلف را نیز می‌توانید تجربه کنید.

آدامس چوپاچوپس

سوپر هایپر اسیدو

این آدامس محصول کشور چین است و برای عاشقان مزه ترش، گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید. آدامس هایپر اسیدو را می‌توانید در بسته‌بندی‌های ۵ عددی و طعم‌های پشن فروت، هندوانه، انگور و تمشک تهیه کنید. شکل توپی مانند و بادکنکی بودن آن تجربه جویدن آدامس را دو چندان می‌کند.

آدامس سوپر هایپر اسیدو

به قدر یک چشم بر هم زدن، آدامس محبوب‌تان بخرید!

هر چند این جویدنی کوچک و پر طرفدار در هر مغازه و فروشگاهی در دسترس است، اما شاید شما بخواهید با خرید چند بسته از هر برند مورد علاقه خود یا حتی تجربه طعم‌های جدیدی که تا کنون امتحان نکرده‌اید، کمی متفاوت باشید. به خصوص اینکه به فروشگاهی سر بزنید که دنیای خوشمزه‌ای از آدامس های خارجی، سایر تنقلات، نوشیدنی‌ها و شکلات‌های خارجی را هم پیش رویتان باز کند. پس اگر نمی‌خواهید خریدتان تنها مختص به آدامس باشد، حتما به فروشگاه اینترنتی چیکو شکلات سر بزنید. اینجا همه چیز در یک چشم بر هم زدن در محل شما آماده است.

author-avatar

درباره گروه نویسندگان چیکو شکلات

سلام ما گروه نویسندگان چیکو شکلات هستیم. سعی کردم تجربه خودمان از چند سال کار کردن در چیکو شکلات و تجربه این خوشمزه های خارجی و اصل را در محتواهای مختلف با شما به اشتراک بگذاریم. سوالی داشتید از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *