شکلات

برندهای مطرح اسمارتیز خارجی در ایران

کوچولوهای گرد رنگارنگ که نوستالژی دوران کودکی برای بزرگسالان و خوشمزه‌های مورد علاقه کودکان امروز به حساب می‌آیند. همه ما برای یکبار هم که شده مزه شکلات بعد از خرد شدن روکش ترد این اسمارتیز یا به عبارتی دراژه‌ها را در دهان تجربه کرده‌ایم. اما در بازار انواع و اقسام اسمارتیزها، شاید برندهای خارجی رنگ و بوی دیگری داشته باشند. هر چند بسیاری از تولیدکنندگان قدیمی ایرانی در این زمینه محصولات باکیفیتی را در بازار عرضه کرده‌اند، با این حال دو برند خارجی اسمارتیز یعنی «ام اند ام» و « اسکلیتز» فراموش‌نشدنی و ماندگارند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر برای تاریخچه این برندها، انواع اسمارتیزهای تولیدی و قیمت آن‌ها هستید، این مقاله را دنبال کنید.

ام اند امز

داستان این برند از سال ۱۹۴۱ در آمریکا آغاز شد. در این سال فرزند بزرگتر بنیانگذار شرکت شکلات‌سازی مارس، متوجه شد که سربازان اسپانیایی شکلات‌هایی با پوسته‌ای ترد و سخت را می‌خورند. بنابراین او به این فکر افتاد که همین ایده را در کشور خود پیاده کند. کارخانه ام اند ام بر همین اساس و برگرفته از ابتدای اسم فامیل دو بنیان‌گذار آن یعنی «فارست مارس» و « بروس موری»  شکل گرفت. در سال ۱۹۵۰ محبوبیت این شکلات‌های نوآورانه بسیار زیاد شد به طوری که آن‌ها تصمیم گرفتند حرف m  را بر روی اسمارتیزها با شعار « بر روی هر تکه از این اسمارتیز به دنبال m  باشید» حک کنند. در سال ۱۹۸۰ و به دنبال استفاده اسمارتیزها توسط فضانوردان شاتل و به نوعی افزایش محبوبیت «ام اند ام» این شرکت فروش بین‌المللی خود را در آسیا، اروپا، روسیه و استرالیا شروع کرد. در این زمان بود که تنوع در رنگ تولیدی اسمارتیزها به انواع قرمز، سبز، زرد، نارنجی، آبی و بنفش شروع شد. طراحی کاراکترهای انیمیشنی از اسمارتیزهای ام اند ام نقطه اوج فعالیت بازاریابی این شرکت بود.

در قسمت اسمارتیز ام اند امز، می توانید محصولات ام اند امز را ببینید.

اسمارتیزهای ام اند امز

در حال حاضر ۲۱ رنگ متفاوت از این اسمارتیز در طعم‌های مختلف در بازار بیش از ۱۰۰ کشور جهان به فروش می‌رسند. همچنین طعم‌های مختلفی مانند شیر شکلاتی، شکلات تلخ، نعنایی، بادام زمینی، بادام، پرتقالی شکلاتی، نارگیلی، گیلاس وحشی، دارچین، رزبری و کره بادام زمینی نیز دارد. تخمین زده می‌شود که این کارخانه هر روز ۳۰۰ میلیون اسمارتیز تولید می‌کند که رقم قابل توجهی است. شعار جدید این شرکت با عنوان « در دهان شما ذوب می‌شود، نه دستان شما» نشان از کیفیت بالای محصولات تولیدی آن است.

اما اگر به دنبال طعم‌های مختلف این اسمارتیز در ایران می‌گردید، نگاهی به این لیست هوس انگیز امتحان چند باره این دکمه‌های رنگین را در سرتان خواهد انداخت:

  • ام اند ام شکلاتی بسته‌بندی‌های قهوه‌ای ۱۲۵، ۴۵ و ۸۵ گرمی دارای مغز شکلات خالص و روکش ترد رنگی
  • ام اند ام کریسپی بسته‌بندی آبی رنگ ۷۵ و ۳۴۰ گرمی دارای مغزی ترد برنجی همراه با شکلات و پوسته رنگی
  • ام اند ام براونی بسته‌بندی بنفش ۷۵ گرمی دارای مغز کیک براونی همراه با شکلات و پوسته ترد رنگی
  • ام اند ام مغزدار بسته بندی زرد رنگ ۱۶۵ گرمی دارای مغز بادام زمینی همراه شکلات و پوسته ترد رنگی

اسکیتلز

اسمارتیز اسکیتلز در سال ۱۹۷۴ با شعار « طعم رنگین کمان را بچشید» توسط شرکتWrigley  به دنیا معرفی شد. نام این اسمارتیز از بازی ورزشی به همین اسم در کشور انگلستان گرفته شده است.  «اسکیتلز» و «ام اند ام» از لحاظ داشتن مغزی شکلاتی بسیار به هم شبیه هستند با این تفاوت که اسکیتلز مغزی میوه‌ای با طعم‌های مختلف دارد. بر روی بسته‌بندی این دراژه خوشمزه حرف s به نشانه اول اسم آن درج شده است. اسکیتلز در حال حاضر به بیش از ۶۵ کشور در سراسر جهان صادر می‌شود و دومین شیرینی محبوب در آمریکا به حساب می‌آید. در سال ۲۰۰۰ طعم جدید ترش اسکیتلز و دیگر مزه‌های میوه‌های استوایی، توت وحشی و اسموتی میکس نیز در کنار طعم‌های اصلی (توت فرنگی، لیمو، انگور) به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۰۹ این شرکت با هدف قابل استفاده کردن محصولات خود برای پیروان سبک گیاهخواری تصمیم گرفت ژلاتین مورد استفاده در ترکیبات خود را به شکل گیاهی تغییر دهد.

اگر به بازار ایران برای خرید مراجعه کنید، طعم‌های زیر با بسته بندی‌های رنگارنگ در دسترس شماست:

  • اسکیتلز ۱۶۰ و ۷۰ گرمی ترش میوه‌ای
  • اسکیتلز ۱۶۵ گرمی اسموتی (ماست و میوه)
  • اسکیتلز ۷۰گرمی طعم بری
  • اسکیتلز ۷۰ گرمی میوه‌ای
  • اسکیتلز ۱۹۶ گرمی توت وحشی
  • اسکیتلز ۱۶۸ گرمی میوه‌های گرمسیری
  • اسکیتلز ۱۶۸ گرمی میوه‌ای درشت (طعم شیرین و ترش) و ۱۶۰ گرمی ریز

اسمارتیزهای اسکیتلز

با یک کلیک هر آنچه می‌خواهید را تهیه کنید

برای خرید اسمارتیز فوق‌العاده نیازی به جستجو در مغازه‌ها ندارید، کافی است با جستجوی نام فروشگاه چیکو شکلات هر آنچه می‌خواهید را با چند کلیک در کوتاهترین زمان ممکن بدست آورید. بالاخره هر آنچه هست یک دل است و هوس تجربه سریع هر چه که می‌خواهد! هر چند فروشگاه برای تهیه حضوری این دنیای رنگارنگ هم در دسترس است، اما نشستن بر روی مبل راحتی و سفارش بی دردسر در کنار خانواده را نمی‌توان با ترافیک سرسام‌آور شهرها عوض کرد. به خصوص اینکه اصل بودن و کیفیت بالای همه اسمارتیزها از جانب فروشگاه هم تضمین می‌شود.

author-avatar

درباره گروه نویسندگان چیکو شکلات

سلام ما گروه نویسندگان چیکو شکلات هستیم. سعی کردم تجربه خودمان از چند سال کار کردن در چیکو شکلات و تجربه این خوشمزه های خارجی و اصل را در محتواهای مختلف با شما به اشتراک بگذاریم. سوالی داشتید از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *