شکلات

چند تا از بهترین برندهای خارجی قهوه و پودر قهوه فعال در ایران

یک عصر دلپذیر، قهوه و کیک یا شکلات دلخواه، همه آن چیزی است که خستگی روزانه همه ما را برطرف می‌کند. اگر این قهوه در کنار دوستان و عزیزان هم باشد که لذت نوشیدن آن دو چندان خواهد بود. اما در میان طرفداران قهوه، برندهای خارجی پر طرفدارتر و پر مصرف‌تر هستند. در میان انواع برندهای معروف هم، آنچه این عصرانه را دلپذیرتر می‌کند، نوشیدن بهترین‌هاست. در این مطلب قصد داریم هفت برند  معروف را معرفی کنیم.

لاوازا

این برند ایتالیایی، در حدود ۱۰۰ سال است که انواع مختلفی از قهوه را به بازار عرضه می‌کند. مالک این برند بعد از سفر به برزیل و بررسی ویژگی‌های مختلف گیاه قهوه توانست با ایده‌های ناب خود ترکیبات مختلفی از این محصول را تولید کند که در حال حاضر صادرات ۴۷ درصدی قهوه تولیدی این شرکت به سایر کشورها در کنار کیفیت بالای آن باعث شده که لاوازا هفتمین فعال این صنعت در جهان به حساب ‌آید. در حال حاضر محصولات قهوه لاوازا در بیش از ۹۰ کشور جهان به فروش می رسند و دارای ۶ مرکز تولید قهوه در سراسر دنیا است. انواع قهوه این برند به اشکال زیر در بازار وجود دارد:

  • اسپرسو ایتالیانو: حاوی ۱۰۰ درصد قهوه عربیکا با درجه رست متوسط، شدن گیرایی ۵ از ۱۰ و عطر میوه و گل
  • کوالیتا روسا: حاوی ۴۰ درصد عربیکا و ۶۰ درصد روبوستای آفریقایی با رست متوسط، گیرایی ۵ و عطر شکلاتی
  • کرم گوستو: حاوی ۳۰ درصد غربیکا برزیلی و ۷۰ درصد روبوستای آسیایی با درجه رست بالا و گیرایی ۷
  • کرم گوستو دولچه: حاوی ۵۰ درصد عربیکا و ۵۰ درصد روبوستا، با درجه رست متوسط و عطر میوه خشک
  • کرم گوستو فورته:حاوی ۲۰ درصد عربیکا و ۸۰ درصد رویوستا با رست بالا و عطر اسپایسی
  • سورته: حاوی ۱۰۰ درصد روبوستا با درجه رست متوسط طعم تلخ و عطر چوب و تنباکو

استارباکس

قهوه استارباکس را به جرات می‌توان از محبوب‌ترین برنده در جهان به حساب آورد. البته به‌خصوص کافی شاپ‌های زنجیره‌ای آن در جهان بسیار معروف هستند. این برند در سال ۱۹۷۱ توسط سه دوست آمریکایی در شهر سیاتل شروع به کار کرد. سهم ۱۰ درصدی از بازار جهانی این محصول در جهان و کیفیت بالای تولید مواد اولیه به‌کار رفته، این برند را به خوش عطری و خوش طعمی قهوه‌هایش در سراسر دنیا معروف کرده است. معروف‌ترین انواع قهوه و قهوه فوری برند استارباکس به شرح زیر است:

  • پودر قهوه ورونا: تشکیل شده از دانه‌های قهوه مرغوب عربیکا از مزارع آمریکای لاتین با درجه روست پایین که طعم و عطر ملایمی دارد و می‌توان در آن عطر خوش شیری شکلاتی و آجیل را احساس کرد. این قهوه در بسته‌های ۲۰۰ گرمی سبز رنگ در بازار موجود است.
  • پودر قهوه هوس بلند: این قهوه هم از دانه‌های قهوه عربیکا اما با درجه رست متوسط تشکیل شده است. با خوردن آن مزه آجیل و شکلات را در غلظتی متعادل و مطلوب احساس می‌کنید. می‌توانید آن‌را در بسته‌بندی‌های ۲۰۰ گرمی برای انواع دستگاه‌های فرانسه‌ساز، موکاپات و فرنچ پرس استفاده کنید.
  • پودر قهوه پیک پلیس: در این نوع دانه‌های قهوه عربیکا با درجه متوسط برشته شده‌اند و دارای تلخی ملایم همراه عطر ملایم قهوه و شکلات است. این قهوه دمی هم در بسته‌بندی‌های ۲۰۰ گرمی قابل تهیه هستند.
  • قهوه فوری: برند استارباکس انواع قهوه فوری را نیز برای آن دسته افرادی که می‌خواهند در کوتاهترین زمان ممکن قهوه را نوش جان کنند، تولید می‌کند. قهوه فوری لته باطعم فندق و تافی، کاپوچینو، کاراملی، موکا، وانیل در بسته‌بندی ساشه قابل تهیه است.

البته در صورتی‌که طرفدار کافئین بالا هم باشید، می‌توایند نوع دارک روست برند استارباکس را مصرف کنید.

نسکافه

نسکافه محصول شرکت معروف سویسس نستله است که در سال ۱۹۳۸ به بازار معرفی شد. فرایند پیشرفته تولید قهوه فوری ، نوآوری به‌کار رفته در آن و تولید با مواد اولیه مرغوب از کشور بزرزیل باعث شده است که این محصول هم اینک یکی از تولیدکنندگان بزرگ در جهان به حساب آید. قهوه فوری نسکافه به دو مدل کلاسیک و گلد در بازار عرضه می‌شود که تفاوت آن‌ها در نوع فرایند تولید است. نسکافه گلد به روش انجمادی خشک می‌شود اما در نوع کلاسیک از طریق گرما این کار انجام می‌گیرد. نسکافه گلد به دلیل نداشتن کافئین برای  افرادی که این موضوع برای آن‌ها مشکل‌زاست تهیه می‌شود.

علی کافه

علی کافه در سال ۱۹۹۹ توسط شرکت مالزیایی «پاور روت» به بازار عرضه شد. این محصول با کیفیت متفاوت خود توانست در سال ۲۰۰۶ محصولات خود را در بازار ۴۸ کشور در خاورمیانه عرضه کند. استفاده از مواد اولیه مرغوب مانند دانه قهوه عربیکا، کلمبیا و روبوستا، به همراه بسته‌بندی‌های خاص و استاندارد، این شرکت را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قهوه فوری در جهان تبدیل کرده است. سه مدل قهوه فوری این برند از همه بیشتر معروف هستند:

  • قهوه فوری گلد: شامل عصاره جنسینگ و ۲۰ عدد ساشه
  • قهوه فوری بدون قند: حاوی جنسینگ، بدون هر نوع قند با ۲۰ ساشه در هر پاکت
  • قهوه فوری بلک: برای دوستداران قهوه تلخ و غلیظ حاوی عصاره جنسینگ، ۴۰ ساشه در هر پاکت

قهوه فوری جاکوبز

وقتی در سال ۱۸۹۵ جوان ۲۶ ساله‌ای به نام یوهان جاکوبز در آلمان قهوه فوری به نام خود را به بازار عرضه کرد، کمتر کسی فکر همه‌گیر شدن آن در میان مردم به ذهنش می‌رسید. این قهوه به‌‌دلیل کیفیت بالا، عطر و طعم فوق‌العاده در سراسر خاورمیانه، اروپا و روسیه نمایندگی فعال دارد. بسته‌بندی‌های سبز رنگ و وزن‌های متفاوت آن در کوتاهترین زمان ممکن دنیایی از آرامش را برای شما فراهم می‌کند. انواع قهوه فوری شکلاتی، کارامل، بدون قند، لته و کلاسیک مدل‌های مختلف این برند هستند.

دیویدوف

قهوه فوری دیویدوف از برندهای معروف قهوه فوری در جهان که ترکیبی از قهوه‌های آمریکای جنوبی و آفریقا است. این برند آلمانی محصول بی‌نظیر خود را با طعمی قوی و ممتاز تولید می‌کند و غلظت، کافئین بالایی دارد. هنگام نوشیدن آن طعمی متفاوت از قهوه به همراه ترشی ملایم میوه و همچنین ادویه را احساس می‌کنید. این قهوه فوری را در بسته‌بندی‌های شیشه‌ای متنوع با طعم‌های زیر می‌توانید تهیه کنید:

  • ریچ آروما: حاوی ۱۰۰ درصد دانه‌های عربیکا با غلظت و عطر بالا
  • خامه‌ای: ترکیبی از دانه‌های قهوه عربیکا با طعم ملایم اسپرسو
  • فاین: ترکیبی از قهوه‌های آفریقایی و آمریکای لاتین با تلخی ملایم و کافئین بالا
  • دارک روست اسپرسو: ترکیب قهوه عربیکای آفریقا و آمریکای لاتین با تلخی بالا

مهمت افندی

طرفداران قهوه ترک حتما با قهوه مهمت افندی آشنا هستند. یکی از صاحب‌نام‌های این صحنه که از سال ۱۸۷۱ عطر و طعم قهوه خالص را به عموم مردم معرفی کرد. در حال حاضر محصولات این شرکت به بیش از ۵۰ کشور جهان عرضه می‌شوند. انواع مختلف این برند را به شکل قهوه فرانسه و  ترک بدون کافئین، اسپرسو و بسته‌بندی ۱۰۰، ۲۵۰ و ۵۰۰ گرمی می‌توانید تهیه کنید.

خرید هر عطر و طعمی تضمین اصالت می‌خواهد!

اما تهیه عطر و بوی دل‌انگیز قهوه، در بازار پر از برندهای اصلی و تقلبی نیاز به تضمین اصالت کالا و تازگی آن از طرف فروشنده است. اگر هم تهیه در کوتاهترین زمان مورد درخواست باشد که چاره‌ای جز خرید اینترنتی نخواهید یافت. برای یک بار هم که شده سبد خرید خود را در فروشگاه اینترنتی چیکو شکلات پر کنید. شاید علاوه بر قهوه به فکر تهیه شکلات‌های خارجی در کنار نوشیدنی خود هم باشید.

author-avatar

درباره گروه نویسندگان چیکو شکلات

سلام ما گروه نویسندگان چیکو شکلات هستیم. سعی کردم تجربه خودمان از چند سال کار کردن در چیکو شکلات و تجربه این خوشمزه های خارجی و اصل را در محتواهای مختلف با شما به اشتراک بگذاریم. سوالی داشتید از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *