شکلات

برندهای مطرح پودر کاکائو خارجی در ایران

برندهای مطرح پودر کاکائو خارجی

پودر کاکائو، افزودنی محبوب همه افراد به خصوص کودکان است که با دادن طعم شکلاتی به شیر علاوه بر فراهم کردن نوشیدنی دلچسب و دل‌انگیز، خواص تغذیه‌ای بسیاری را نیز برای بدن دارد. این محصول به طور مستقیم از پرس کردن دانه کاکائو و حذف چربی آن طی فرایند تخمیر در دمای بالا تولید می‌شود. در طی این روند طعمی دلپذیر و خوشمزه با عطری مطلوب بوجود می‌آید که اضافه کردن آن به نوشیدنی‌ها می‌تواند لذت خوردن‌شان را دو چندان کند. البته این پودر  را می توان در تهیه انواع دسرها و شکلات‌های خانگی هم مورد استفاده قرار داد تا سهم بزرگسالان نیز در این میان حفظ شود.

هر چند برندهای مختلف ایرانی بسیاری در بازار پودر کاکائو را عرضه می‌کنند اما دو برند معروف نستله و نسکوییک، رقیبانی بی جایگزین هستند که شاید بسیاری از افراد به دنبال امتحان طعم واقهی کاکائو تحت این مارک‌ها باشند.

برند نستله

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که  شرکت بین المللی معروف سویسی نستله را نشناسد. به‌عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان در حوزه صنایع غذایی جهان، «نستله» بارها به عنوان برترین برند معرفی شده است و زیرمجموعه‌های مشهور بسیار دیگری را نیز دارد. تولید انواع غذای کودک، شکلات صبحانه، قهوه، بستنی، لبنیات تنها بخش از انواع محصولات این شرکت عظیم است. در حال حاضر این شرکت در ۱۹۰ کشور در سراسر دنیا با ۴۴۰ کارخانه مشعول فعالیت است و به عنوان یکی از سهام‌داران برند لوازم آرایشی و بهداشتی لورآل به حساب می‌آید. تاریخچه تاسیس نستله به سال ۱۸۶۶ بر می‌گردد که «هنری نستله» آن‌را بنیان‌گذاری کرد. نستله به مرور زمان با خرید شرکت‌های دیگر توانست رشد و توسعه چشمگیری پیدا کند. یکی از بزرگترین همکاری‌های مشترک این برند با شرکت کوکاکولا در سال ۱۹۹۱ انجام شد که آن‌ها با تولید نوشیدنی‌های قهوه برندهای نسکافه و نستی را به بازار عرضه کردند. در حال حاضر نستله ۴۳ درصد از بازار آمریکا، ۲۸ درصد بازار اروپاو ۲۹ درصد بازار آسیا، اقیانوسیه و آفریقا را در اختیار دارد. داشتن بیش از ۳۰۰ هزار کارمند در سراسر جهان و رتبه ۵۴ بهترین برندهای بین‌المللی این غول صنعت غذا را دست نیافتنی کرده است.

این شرکت در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در حوزه تولید محصولات سلامت انجام داد تا از بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت و آلزایمر پیشگیری کند.

فعالیت نستله در ایران

این برند در سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را در ایران با تولید غذای کودک و شیر خشک آغاز کرد. در سال ۱۳۸۷ نیز شرکت آب معدنی پلور طی یک همکاری مشترک، برند «پیور لایف» را توسعه داد و در سال ۱۳۹۴ تحت این نام به تولید انواع قهوه فوری و نسکافه پرداخت.

پودر کاکائو نستله

اما در میان انواع متنوع محصولات نستله شاید پودر کاکائوی آن کمتر به چشم‌تان خورده باشد. پودر کاکائو نستله از ۱۰۰ درصد کاکائوی خالص و طبیعی بدون شکر افزودنی تهیه شده است. به‌عنوان یک ماده غذایی سالم، پودر کاکائوی نستله منبع خوبی از فیبر است که به کارکرد منظم سیستم گوارش کمک می‌کند. وجود آنتی اکسیدان بالا  و انواع ویتامین‌های گروه B در این محصول، آن‌را به یکی از سالم‌ترین میان وعده‌های غذایی تبدیل کرده است. این پودر خوش طعم را می‌توانید با اضافه کردن به شیر گرم یا اسموتی های سرد  استفاده کنید. علاوه بر این طعم شکلاتی خاص آن در تهیه انواع کیک، بیسکویت، براوانی و دسر هم فراموش نشدنی است. پودر کاکائو نستله در بسته‌بندی‌های ۱۲۵ گرمی و ۱۹۰ گرمی قرمز رنگ قابل تهیه است.

پودر کاکائو نستله

 برند نسکوییک

این برند در حقیقت یکی از زیر مجموعه‌‌های نستله به حساب می‌آید و پودر کاکائو آن در بازار به نام نستله نسکوییک عرضه می‌شود. محصولی که به راحتی با رقیق کردن در شیر، طعمی بسیار خوشایند به آن می‌دهد و با دارا بودن ویتامین‌های گروه B، C و D همچنین نداشتن گلوتن گزینه مناسبی برای افراد دارای مشکلات حساسیت روده‌ای به این ماده غذایی به حساب می‌آید. این محصول حتی در شیر سرد هم قابل حل است و از ترکیبات شکر، کره کاکائو، مواد معدنی، ویتامین، دارچین، نمک، روغن آفتابگردان، لسیتین سویا و طعم‌دهنده‌های طبیعی تشکیل شده است.

پودر کاکائو نسکوئیک در بسته‌بندی‌های زرد رنگ یک کیلوگرمی و ۴۰۰ گرمی با تصویر خرگوش شیطان و ظاهری بسیار خوش آب و رنگ عرضه می‌شود. با توجه به شعبه‌های مختلفی که این کارخانه در سراسر جهان دارد، پودر کاکائوی نسکوییک  بیشتر تحت عنوان کشورهای مختلفی مثل آلمان یا ترکیه در بازار وجود دارد. برای تهیه یک لیوان شیر کاکائو خوش طعم با این پودر، کافی است ۳  قاشق چایخوری آن‌را در یک لیوان شیر حل کنید.

پودر کاکائو نسکوئیک

برای دیدن طاووس جور هندوستان نکشید!

شاید در این نقطه فکر کنید که تهیه جنس خارجی آن هم در این آشفته بازار اجناس تقلبی به راحتی امکان نداشته باشد. اما خوشبختانه این موضوع نباید نگرانتان کند چون فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، امکان تهیه پودر کاکائو خارجی را در کوتاهترین زمان ممکن برایتان فراهم می‌کنند. ضمن اینکه تضمین اصل بودن، تازگی و کیفیت بالای آن مهر آرامش خاطر نهایی برای همه دوستداران و طرفداران برند نستله و نسکوییک است. حتما شما هم یکی از آن دسته افرادی هستید که طاوس خوش نقش و نگار خود را تنها با چند کلیک ساده از این فروشگاه‌ها تهیه می‌کنید و جور خرید آن‌را با مراجعه حضوری به فروشگاه‌های پراکنده سطح شهر و محله خود نمی‌کشید.

author-avatar

درباره گروه نویسندگان چیکو شکلات

سلام ما گروه نویسندگان چیکو شکلات هستیم. سعی کردم تجربه خودمان از چند سال کار کردن در چیکو شکلات و تجربه این خوشمزه های خارجی و اصل را در محتواهای مختلف با شما به اشتراک بگذاریم. سوالی داشتید از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *