شکلات

۸ برند مطرح کیک خارجی در ایران (به همراه معرفی نمونه ایران)

یک عصرانه دلچسب با چای و قهوه بدون کیک تقریبا غیر قابل تصور است. البته اگر در کنار دوستان و خانواده هم مصرف شود، لذت آن دو چندان خواهد بود. با این حال نکته مهم در این میان چشیدن طعمی به یاد ماندنی و خوشمزه است که تا مدت‌ها بتوان لحظات خوش در کنار هم بودن را به یاد آورد. کیک‌های برندهای محبوب خارجی و ایرانی به‌دلیل سطح کیفی بالا و خاص بودن، طرفداران مخصوص به خود را دارند. بنابراین آشنایی با معروف‌ترین آن‌ها می‌تواند خیال هر دوستدار یک عصرانه خاطره‌انگیز را راحت ‌کند. پس برای مدتی کوتاه همراه ما باشید در معرفی ۸ برند مطرح در بازار که به‌راحتی هم قابل تهیه و در دسترس است.

کیک برند آلبنی اولکر

برند آلبنی به‌عنوان زیر مجموعه شرکت بزرگ ترکیه‌ای «اولکر»  از سال ۱۹۴۴ فعالیت خود را در زمینه تولید انواع محصولات غذایی آغاز کرده است. عرضه انواع شکلات، کیک، بیسکویت، کراکر، کرم شکلات، نوشابه که از کارگاهی کوچک در استانبول شکل گرفت، به‌دلیل کیفیت بالا، این شرکت را به یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین‌ها تبدیل کرده است. شاید برای ایرانی‌ها، دو شکلات هوبی و مترو این برند خاطره‌انگیزتر و پر طرفدارتر باشند. در حال حاضر بیش از ۳۳۰ نوع محصول شرکت اولکر به بازارهای ملی و بین‌المللی صادر می‌شود. دارا بودن گواهینامه‌های کیفی در سطح جهان و دریافت رتبه A از سوی سازمان استاندارد جهانی، شرکت اولکر را به عنوان یکی از پیشروترین تولیدکنندگان این حوزه به سراسر دنیا معرفی می‌کند. تیم تحقیق و توسعه حرفه‌ای و فعالیت‌های نوآورانه آن باعث شده است که محصولات برند آلبنی و اولکر بسیار پر تقاضا باشند. اولکر در سال ۲۰۱۵ و نظرسنجی ۵۰۰ شرکت برتر صنعتی ترکیه در رتبه ۶۵ قرار گرفت و در سال ۲۰۱۱ نیز بیسکویت‌های آن به‌عنوان دومین برند برتر از لحاظ جذب مشتری معرفی شد. این شرکت نامدار محصولات خود را به ۱۰۰ کشور صادر می‌کند.

کیک آلبنی اولکر، از آن دسته محصولاتی است که با یک بار خوردن طعم آن‌را هرگز فراموش نخواهید کرد. چند لایه کیک اسفنجی نرم شکلاتی همراه با لایه‌ای از کارامل غلیظ و روکش شکلات معجونی فوق‌العاده را فراهم می‌کند. چشیدن طعم ترد شکلات در لحظه اول خوردن کیک آلبنی، تقسیم کردن آن با دوستان یا آشنایان را غیر ممکن می‌کند.

کیک برند اولالا

کیک برند اولالا هم یکی از محصولات تولیدی شرکت اولکر ترکیه است که پیش از این به صورت کامل معرفی شد. از آنجا که کشور ترکیه یکی از پیشروهای صنعت غذا در جهان به‌حساب می آید، انواع متنوعی از محصولات این کشور با برندهای متفاوت را می‌توان در بازار پیدا کرد. طعم شکلات خالص با ترکیبی از مغزی و روکش شکلات تلخ در کیک اولالا، غیر قابل گذشت است و برای دوستداران مزه کاکائو انتخابی عالی به‌حساب می‌آید.

کیک براونی برند میلکا

این برند فعالیت خود را از سال ۱۸۲۵ در کشور سویس آغاز کرد. در ان زمان «فیلیپ سوشارد» ترکیبی خاص از شکلات را به بازار عرضه کرد که به‌دلیل کیفیت بالای خود توانست به سرعت مشهور شود. البته برند میلکا به طور رسمی در سال ۱۹۰۱ ایجاد شد که ترکیبی از دو کلمه آلمانی Milch یا میلک به معنی شیر و Kakao یا همان کاکائو است. شکلات‌های این شرکت معروف‌ترین محصول آن هستند که با تصویر یک گاو در کوه‌های آلپ، در ذهن همه ماندگار است. علاوه بر شکلات، کیک‌های برند میلکا هم به مرور زمان محبوبیت پیدا کردند. این شرکت به‌دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت، به‌خصوص شیر طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. در حقیقت شیر تازه تولیدی از گاوهای کوهستان‌های آلپ و دانه‌های کاکائوی مرغوب دو ویژگی کلیدی محصولات میلکا به‌حساب می‌آید. شیر خالص استفاده شده، به شکل محسوسی طعم و عطر متفاوتی به شکلات و کیک می‌دهد. البته این شیر خالص، مواد مفید و مغذی بیشتری نسبت به سایر شیرهای صنعتی دارد. راز محبوبیت برند میلکا در دستورالعمل خاص و محرمانه محصولات تولیدی، مواد اولیه با کیفیت و رعایت استانداردهای بین‌المللی در کنار تبلیغات نوآورانه آن است. در سال ۱۹۹۰، شرکت چند ملیتی آمریکایی «کفت فودز» برند میلکا را خریداری کرد.

کیک‌های متفاوتی با مغزی‌های مختلف میوه‌ای و شکلاتی توسط این شرکت تولید می‌شوند اما کیک براونی میلکا یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع به‌حساب می‌آید. این محصول ترکیبی از کیک و بیسکویت با طعم کاکائو و بافتی بسیار نرم و لذیذ است که انتخابی بسیار مناسب برای میان وعده در کنار عزیزان خواهد بود.

کیک برند اینوایت

این برند متعلق به شرکت ترکیه‌ای Simsek است که در سال ۱۹۹۶ توسط خانواده‌ای به همین نام در منطقه صنعتی کارامان تاسیس شد. کارخانه سیمسک در حال حاضر با ۱۲۰۰ کارمند بیش از ۳۰۰ نوع محصول از جمله شکلات، ویفر، کیک و کراکر را تولید می‌کند. ساختار پویا و مدیریت حرفه‌ای آن، توانسته است که سیمسک را به یکی از صادرکنندگان برتر منطقه کارامان تبدیل کند. این شرکت در حال حاضر جزو ۵۰۰  فعال برتر حوزه صنعت غذا در کشور ترکیه به‌حساب می‌آید و محصولات خود را به ۱۰۰ کشور صادر می‌کند. تولید محصولات بر اساس استانداردهای بین‌المللی از ویژگی اصلی شرکت سیمسک به حساب می‌آید.

کیک اینوایت یکی از انواع محصولات این شرکت با طعم شیرین کرم شکلاتی، همراهی عالی برای صبحانه و همین‌طور عصرانه‌های شما در کنار خانواده است.

کیک برند واول

برند لهستانی «واول» به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان انواع شیرینی و شکلات در جهان از سال ۱۹۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. نامی آشنا در این صنعت که با رویکرد متفاوت و استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت، بدون استفاده از طعم‌دهنده یا رنگ‌های مصنوعی توانسته است شهرت بسیاری را برای خود بدست آورد. بسته‌بندی‌های زیبا، فرمولاسیون اختصاصی تولید و نوآوری‌های بکار رفته در تولید محصولات واول از جمله کیک آن باعث شده است که همواره طعم‌هایی خاص از این شرکت را تجربه کنید. استفاده از فناوری و تجهیزات روز به همراه گواهینامه‌های کیفی بین‌المللی، اعتماد خاطری مضاعف برای همه مصرف‌کنندگان محصولات واول فراهم می‌کند.

دو نوع سوفله کیک برند واول بسیار معروف هستند. دسته‌ای از کیک‌های سبک که به‌دلیل نوع خاص تولیدشان به‌صورت پف کرده، بافتی نرم و لطیف دارند. مغزی این کیک‌ها با کرم شیری یا وانیلی تشکیل شده که با روکش شکلاتی خود نهایت طعم خوش را برای علاقه‌مندان فراهم می‌آورد.

کیک برند کیندر

«کیندر» به زبان آلمانی به معنی بچه است. شاید همه شما عکس پسر خندانی که بر روی بسته‌های سفید رنگ شکلات آن دیده می‌شود، کاملا به خاطر داشته باشید. این برند در اصل زیر مجموعه شرکت چند ملیتی Ferrero ایتالیا است که محصولات متنوعی را از جمله شکلات، انواع کیک، بیسکویت و شیرینی تولید می‌کند. رویای شاد کردن دل کودکان صاحب شرکت فررو از سال ۱۹۶۸ تا کنون باعث شده است که محصولات با کیفیت آن بتواند میهمان خانه‌های همه باشد و لحظات دلنشینی را با طعم خوش خود نه تنها برای کودکان بلکه بزرگسالان نیز بوجود آورد. تاسیس ۱۶ کارخانه در کشورهای مختلف و صادرات محصولات به ۱۳۰ کشور جهان، نشان دهنده پیروی از استانداردهای بین‌المللی و کیفیت بالای مواد اولیه مورد استفاده در کنار فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد برند کیندر است.

هر چند شکلات‌های این برند مشهورتر هستند، اما از کیک‌های آن هم نمی‌توان گذشت. کیک برند کیندر از کرم شیری خامه‌ای مانند و روکش شکلاتی بدون رنگ یا طعم‌دهنده مصنوعی با شیر تازه تهیه شده است. نرم و اسفنجی بودن آن با طعم ملایم شیرین مورد قبول همه افراد است و می‌تواند به‌عنوان دسری خوشمزه در مهمانی یا در کنار خانواده همراه چای یا شیر مورد استفاده قرار گیرد.

کیک کیندر

کیک برند بریتونا و هانیپرز

در انتها بد نیست به معرفی دو کیک معروف از شرکت‌های ایرانی بپردازیم. این دو برند هر دو توسط شرکت زرماکارون تولید می‌شوند. تولیدکننده‌ای که بیشتر در زمینه انواع ماکارونی معروف است اما در حال حاضر با توسعه فعالیت‌های خود، کیک‌های متنوعی را نیز به بازار عرضه می‌کند. این شرکت قدیمی و محبوب که از سال ۱۳۸۴ در صنعت غذا فعالیت می‌کند، کلکسیونی از جوایز و تقدیر به‌عنوان صادرکننده نمونه ملی، استاندارد بالا و ۵ ثبت اختراع دارد. بنابراین کیفیت بالای محصولات آن نیازی به توضیح زیادی نخواهد داشت. کیک وانیلی با کرم شکلات و همینطور با کرم وانیلی تحت برند هانیپرز و کیک کاکائویی تحت برند بریتونا با روکش شکلاتی و طعم شیری از محصولات جدید و پر طرفدار زرماکارون هستند.

کیک هانیپرز بافتی لطیف، سبک و مغزی هوادهی شده دارد که مزه آن طعمی شبیه شیرینی‌های خامه‌ای قنادی است. کالری کم و حجم بالای کرم موجود در آن هنگام هر برش، ترکیبی از کیک و مغزی کاکائو و وانیل را به شما هدیه می‌دهد.

برای تهیه این کیک‌های خوشمزه نگران نباشید!

ممکن است پیدا کردن این تنوع  از کیک در یک مغازه کمی سخت باشد، اما در فروشگاه اینترنتی چیکو شکلات همه چیز ممکن است. شما برای خرید آنچه که می‌خواهید تنها یک کلیک فاصله دارید. البته این کلیک علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، برای شما همراه تضمین اصالت و تازگی و کیفیت محصولات نیز هست. اگر هم مشتاق دیدن روی زیبای این محصولات هستید، امکان خرید حضوری هم برای شما فراهم شده است. پس کافی است فقط قصد تهیه این خوشمزه‌های بی نظیر را داشته باشید.

author-avatar

درباره گروه نویسندگان چیکو شکلات

سلام ما گروه نویسندگان چیکو شکلات هستیم. سعی کردم تجربه خودمان از چند سال کار کردن در چیکو شکلات و تجربه این خوشمزه های خارجی و اصل را در محتواهای مختلف با شما به اشتراک بگذاریم. سوالی داشتید از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *